måndag 28 februari 2011

Åter i verkligheten...

Så idag var det då back in buisnes som gällde, så med allt annat än längtan ställde jag väckarklockan på 6.00 i gårkväll och ragglade upp ovanstående tid denna morgon. Jag lämnade hemmet och for till jobbet vid 7, väl framme hinner jag inte ens in genom entrén förens jag slår på öronen så det visslar om det! En stor och fet jäkla isfläck utanför ytterdörren var det... har vi någon vaktmästare?? Nej nej nej inte på en så lite skola som min... MORRRRRRRRRRR!! JA jag har fortfarande ONT!! Slog i både knä, ben, arm och rygg :(

Annars så har dagen förflutit lika snabbt som vanligt :) det var supermysigt att träffa klassen igen och vi har haft en fin dag trotts att ingen assistent kan skönjas vid horisonten... Någonting som dock verkar kunna skönjas vid horisonten är en alldeles egen arbetsdator :) WIIIIE!! Det vore ju underbart om det blir som chefen utlovade!

Det blev en lång arbetsdag slut vid 17.20 tiden, jag hade 3 utvecklingssamtal (samtliga jättepositiva) och endel rättning samt förberedelser inför klassens första riktiga matematikprov imorgon... spännande!

Väl hemma var jag bara frusen, trött och öm och är så fortfarande, vi åt stekta ägg på knäcke och yoghurt till middag och sedan blev det lite fix med disk, tvätt och dammsugning. Sedan har jag bara varit apatisk... så fast klockan inte ens har passerat 21 så har jag nu beslutat mig för att gå och knoppa.

Hoppas piggheten kommer ikapp mig snart!
Natti natti!

<3 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar