torsdag 24 februari 2011

Torsdagsmys??

Ja så har då denna dag passerat i ett blurr. Strax innan åtta väckte Klara mig, då var hon så uppe i varv över den blivande shoppingen att hon inte kunde låta bli att väcka mamma längre...
Hon ville att jag skulle läsa en bok för henne , men jag var alldeles väck så hon fick läsa några sidor ur Kaspar och snömannen innan jag hade vaknat till tillräckligt för att kunna ta över. (Låg och frös som en gnu halva natten, där av tröttheten.) Men det är alltid roligt att läsa om Kaspar och att få låta som snömannen för den delen :)

Sedan var det elda och fixa frukost som gällde, jäkla vinter att vara kall +14,4 inomhus är inte kul :( efter att ha eldat igång i huset for vi iväg, Amanda hem till en kompis, jag och Klara in till staden E-tuna. Väl på plats i det tilltänkta varuhuset fanns inte den önskade kameran men... som tur var en som var lika bra och ROSA!! Klara var verkligen superduktig hon köpte kameran, minneskort, kameraväska och batterier och betalade allting för egna pengar! Väl ute ur butiken riggade vi iordning kameran och sedan har den gått varm efter de! Har tyvärr inget foto, hjärnan var avkopplad men det kommer...

Efter kamerashoppingen kurrade magarna och vi for mot en nybyggd snabbmatsresturang för intag utav hamburgare, sedan for vi vidare mot Tuna Park. Väl på Tuna Park hittade vi till bokhandeln och på bokrean köpet Klara en ljudbok som hon lyssnar spänt på i skrivande stund. Därefter tog vi ett varv djuraffärn, heminredning och smycken lockade mest! En lite fika han vi med Klara tog en enorm chokladboll och jag en chailatte (tack goá Marré för tipset för alla år sedan) och sedan var det tanka inför morgondagen :), kolla till katterna jag är visstidsansvarig för och slutligen hämtade vi upp Mandis och for hemåt.

Väl hemma var det bara att börja släpa in ved, tända i spisen osv... sedan gick jag och dammsugaren en rond i bilen (den kan ju inte se ut hur som helst när vi ska åka till fjälls) och därefter tog jag ytterligare en tur med mister "dust sucker" :) inomhus. Sedan var det packa inför avfärd som gällde!!! Wiiiiiie imorgon bär det av till fjällen!!! Har också haft telefonkorrespondens med mina älskade: mamma, syster och den äldsta lillebrodern.

Har också försökt att ha lite torsdagsmys nu när familjen inte kommer att ha fredagsmys, vi skulle äta hemmagjorda pommes och korv + morotssallad detta slutade i ett stort URK tur att korv smakar korv. ALLTID ett säkert kort! Vet inte riktigt vad som hände med den övriga maten men den smakade mindre gott för att uttrycka sig milt... (misstänker dock att olivoljan härsknat).

Mera packning blev det efter maten, symaskin och honungsleverans hem till mamma imorgon samt icke att  förglömma två söta gullvippor :)


Tänk om de alltid kunde vara så här glada som i Turkiet 2009! Sådan härlig tid :)

Nu är det mesta färdigpackat, jag har ätit färdigt mitt tröstfika (turkisk yoghurt, hallon, honung + kanel), honungen är färdigetiketerad och jag känner mig färdig för natten. OCH jag är så peppad inför kommande skidåkning med två riktigt goá brudar!!

Sov gott!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar