onsdag 16 februari 2011

Min hjärna och jag...

Så har då ännu en vintrig dag gått mot sitt slut och jag ska snart återgå till att kriga för värme igen. Jag tänkte i mitt stilla sinne (när jag kröp ner i full stridsmundering i sängen) att jag förmodligen skulle bada i svett om en timme eller två, men icke! JA det var varmt - MEN - behagligt varmt - OCH fram på morgonkvisten när klockan ringde, vem låg inte och huttrade om JAG!!

Men men jag fick ju i alla fall sova en hel natt :)

På jobbet fick alla barn (och vuxna) åka skidor, en av mina lite mer hypade killar åkte 50 varv! Själv passade jag mina löss för snuva, jag är vis sedan förra vinterns bravader i långfärdsspåret... jag säger bara smärta!

Mina egna ungar har turligt nog inte mammas problem på detta område!

Klara i farten!


Här kommer Mandis under ett av träningspassen...


Själv har jag en riktigt fin spark som jag fick i julklapp julen 09 den är finfin att ta sig fram med!

Idag började LINE DANCEN åh vad roligt det var! Men det är här som min hjärna och jag kommer in i bilden... eftersom vi inte har dansat på länge så var det mycket repetion av gamla godingar. Så länge som hon nöjer sig med att gå igenom stegen utan att nämna dansens namn så är allt frid och fröjd... jag kan göra ett anständigt försök att ta mig runt på golvet i alla fall! Men om hon säger tex Ripetit ser det ut såhär i min hjärna ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ERROR:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Jag har tame tusan en blind fläck i min hjärna eller vid närmare eftertanke har jag ganska många :) men dansnamn är en stor och fet sådan fläck!! Varje gång läraren nämnde en ny dans stirrade jag på Frida och sa vad? Hon beskrev en liten bit av dansen och jag: - Aha!!
Men så är det med de, namn på danser eller ej - GRYMT KUL - är det!!

Men nu gott folk hägrar sängen som jag självklart ska värma upp med min kära vän vetevärmaren!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar