söndag 20 februari 2011

att bestiga en häst del tre :)

Så... idag var dagen då jag än en gång skulle bestiga en häst. Så väl uppstigen ur sängen, tankad med frukost och med järvhet i hjärtat tog jag min yngsta dotter och for iväg till stallet. De hade lovat att jag skulle slippa att rida samma häst denna gång som tidigare gånger... och de höll sitt löfte!

Så vad skulle jag då rida på? Jo det visade sig vara en riktig gammal liten pärla :) Penny heter hon och när jag skulle hämta henne i hagen låg hon och sov! Jag kunde ta på henne grimman medan hon låg ner. Vem kan bli rädd för någonting sådant?


Det var en riktigt supersnäll liten kicka! Vi har jobbat fint ihop på lektionen och jag tordes till och med trava! Jag tyckte faktiskt att det var roligt :) och det är inte bara wow utan dubbelwow! Efter ridlektionen fick hon sig en välförtjänt måltid, det var hon värd.


Efter ridlektionen for jag och Klara iväg och handlade vi undersökte utbudet på Ö&B och gjorde ett rejält jack i ekonomin, sedan for vi vidare till Willys där vi gick loss ännu en gång på plånboken. Nu är pengarna slut så då är det också slut på det roliga... om man nu kan kallas roligt att handla mat för sina pengar??

Väl hemman var det dags för mat och sedan kom det försenade födelsedagsfirare och grattade Klara, så nu har vi spelat hästspel på kvällen och vem vann om inte mamman :) men först spöade Klara sin farmor!

Sedan har eftermiddagen flutit på utan några större intermezzon, lite disk och lite puts och faktiskt lite TV och där sitter jag fortfarande kvällens film heter Hancock den är helt klart värd att ses om!

Nej nu ska jag förkovra mig ordentligt i den kära dumburken.

Ses och hörs :)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar