måndag 7 februari 2011

Öm och lidande...

Så då har det gått ett drygt dygn sedan eskapaderna på hästryggen och jag skojar inte om jag säger att öm i kroppen är en underdrift! Måste ha spännt varenda liten muskel i paniken och har till följd av detta fått jävulusiskt ont!

På jobbet var det i alla fall minst sagt lugnt, hade åtta av sjutton elever på plats, har nog aldrig haft det så soft och det är superkul att verkligen kunna både hinna se och hjälpa alla barn med deras olika små och stora bekymmer. Det är också kul att se hur de gruperar om sig och leker med kopisar som de annars inte brukar leka med!

Är också grymt nöjd över mitt läsprojekt som jag ju spånade fram under gårdagsmorgonen, jag har nu skrivit rent alla mina anteckningar - förankrat i läroplanen och allt! Gjort ett brev som ska skickas ut till föräldrarna, tillverkat resensionsmaterialet och varit på besök på biblioteket. Bibliotikarien blev milt sagt stormförtjust över mitt projekt och skulle ordna fram lämplig litteratur inför vecka 9 (veckan efter sportlovet) då projektet ska ta sin början!

Klapp på axeln till mig!

Efter biblioteksbesöket tog jag en tur till mataffären och därefter hem och laga mat Chilliconcarne blev det och gott vart det!

Sedan har jag fixat och donat här hemma, disken är aldrig långt borta heller inte skitiga bord, golv och bänkar. Har även lagat maten inför min lilla tjejkväll på onsdag. Ska bli så mysigt att få hit några goá brudar för lite tjejsnack över god mat och dryck :)

Nu är det dax att krypa ner i soffan en stund innan sängen hägrar!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar