måndag 21 februari 2011

Sportlov....

Jag fick just nanananananana sportlov.... på hjärnan :)
Så då har då sportlovet äntligen börjat! Och vad har jag då gjort på min första dag på sportlovet?? Jo!! Om inte jobbat!!! Yes du läste rätt, jobbat är vad jag har gjort och jag känner mig väldigt stolt, har nämligen skrivit 14 utvecklingssamtalsunderlag.

Men jag började i alla fall dagen soft med en härlig sovmorgon fram till 9! Därefter hade jag en postitlappkanpanj, jag sprang runt med lite olika lappar. Varje lapp hade sitt eget budskap därför finns det nu på mitt köksbord en lapp där det står:

"Jag nyser av smulor :("

På diskmaskinen står det:

"Snälla, plocka ur mig"

På Klaras dörr står det:

"Hej min lilla sötnos, puss på dig"

På Amandas dörr står det:

"Hej min stora tjej, jag älskar dig!"

Och på dörren till badrummet som aldrig blir klart står det: 

"Längtar... snart är den redo för piffning"

Plus några andra små budskap!

Det var morgonen det, sedan var det jobba som gällde, försökte samtidigt som jag skrev samtalsunderlagen hjälpa Amanda med divisionen som hon hade fått med sig hem, vi slet båda våra hår innan vi kopplade på våra hjärnceller!

Efter maten stack vi ut på sparkarna, riktigt bra före var det och vi gled i full fart ner till våran loge där vi förvarar hö till djuren. Väl där blev det en och annan klättertur och massa bus och lek!

Busig Klara...


Lika busig Amanda...


Smygfoto från ovan...




Lite vyer från skullens topp...



Coolt innertak...



Sedan bar det hemåt och tjejerna var fortfarande lika glada!


Väl hemma passade jag på att gräva fram Amandas skidor som Magnus hade dränkt i 40 cm snö! Sedan var det dags att gå in och fortsätta med samtalsunderlagen igen.

På eftermiddagen har jag varit och tagit hand om två missar vars familj är i Mora och skidar. Sedan skjutsade jag hem Amanda till sin kompis för övernattning. Därefter var det hem till de kära samtalsunderlagen igen... men nu är jag äntligen klar! Jag och Klara har kollat på digitalkameror på nätet, hon är sugen på att köpa en för sina födelsedagspengar (då hon inte fick en som hon hade önskat sig)! Det lutar åt en Canon PoweShot, hoppas den kommer fungera bra!

Men nu är det dags att avvika från datorn, ryggen börjar göra sig påmind!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar