tisdag 15 februari 2011

Nu är det krig...

Haha tänker du äntligen har hon haft en dålig dag på jobbet och vill ösa ur sig lite sur galla, men icke! Det har varit en finfin dag på jobbet barnen är glada och arbetsmotiverade, kollegorna är härliga och trevliga och utbildningen i storyline var toppen! Och tänk jag fick till och med rast idag :) !! Ännu bättre är när man kommer hem efter en lång arbetsdag så står varm mat på bordet!! LYX!!

Nej det jag har förklarat krig mot är ingenting annat än kylan... Jag har nog varit i ett kroniskt frysande tillstånd den senaste månaden (fråga min familj och mina kollegor) jag är en veritabel isbit, till och med sjukgymnasten anmärkte på att jag var kall. Igår var det som bekant runt -24 grader här i trakterna och då ska min frusenhet så klart toppas under natten. Jag gick och lade mig vid 21.30 tiden under mina två täcken och fleecefilten iförd nattkläder, väl i säng ligger jag och skakar i frossa i ca 1,5 timme innan jag lyckas somna, därefter vaknar jag med jämna mellanrum och... fryser... morr! Hela jäkla dagen har jag frusit i mina ullsockor,långärmade tröja och stickade tröja. Man blir ju både trött, hungrig och får huvudvärk av denna frossa.

Efter middagen ringde jag till min älskade mamma och frågade om jag skulle ringa till doktorn, jag menar detta frysande är inte friskt. Efter samtalet med mamma känner jag mig dock stärkt så efter kvällens gympapass som kickade igång blodcirkulationen ordentligt tog jag mig en extra het dusch, jag har också under skrivandets gång bäljat i mig en halvliter te iförd pyjamas, morgonrock och sockor. Här näst ska jag värma vetevärmaren och placera den under täcket så att det är riktigt varmt och gosigt när jag ska sova! Kriget är igång!

<3 

Måste bara berätta att imorgon börjar linedancen igen!! Ska bli sååååååååå roligt :)
Natti natti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar