tisdag 22 februari 2011

Flitens lampa...

Idag har flitens lampa lyst över mig, det första jag gjorde på morgonen var att näcka alla sängkläder och låta dem flytta ut på balkongen. Sedan fortsatte jag ner på bottenvåningen där eldande, diskande, dammande och dammsugande tog vid... därefter fick övervåningen sig en liten rond!
Jag höll på och röjde fram till ca 12 då tyckte Klara att det var dags för en tur till logen igen så sagt blev gjort...

Här är fordonen!


Det Klara hade längtat mest efter var att klättra högt upp!


Idag hade vi tyvärr inte tid för någon längre lek på skullen, jag hade nämligen bestämt träff med Solveigh vid Pilängen (vår ip) kl 14 och innan dess skulle vi äta och hämta Mandis från sin kamrat. Allt gick enligt schemat och kl 14.00 mötte vi Solveigh och hennes dotter Hildur vid idrottsplatsen. Det är nämligen så att man som Barvabo blir erbjuden diverse sportlovsaktiviteter och en av dessa var lufgevärsskytte! Det visade sig att Amanda var den enda som hade ett hum om vad som skulle göras... jag sköt sist när jag var i 12 års åldern, Klara hade skjutit en gång tidigare och Solveigh och Hildur hade aldrig skjutit. Vi hade som tur var en bra instruktör så efter lite testskjutning var det bara att börja försöka pricka!


Det var riktigt kul och här ser ni resultatet!

Efter skytten åkte vi hem till mig och Solveigh och Hildur fick prova på ytterligare en nyhet här ute i djupskogen... nämligen att åka spark! Sedan gick vi in och satte fyr i spisen samt gick husesyn. Lite mat blev det också innan gästerna for hem till sitt och jag och Amanda stack iväg på gympa.

Väl framme visade det sig att ena ledaren är bortrest och den andra var indisponibel, som tur var gjorde Annelie en hjälteinsats och åkte hem efter sitt program som hon inte kört på 5 år. Och vilket program!! Satan i gatan det gick i ett från början till slutet, var alldeles matt när jag stapplade ut till bilen efteråt men oj vad kul det var!

Nu har man så landat för kvällen, nyduschad, nytedrucken osv... så nu är det sängen som hägrar, adios :)

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar