onsdag 23 februari 2011

Att göra ingenting...

Japp som du kan se så var min plan att jag skulle göra "nada noll, kockosboll" idag, jag skulle njuta av att jag faktiskt är lyckligt lottad och har sportlov... men detta gick åt fanders redan så fort jag kom ner på bottenvåningen, -20 ute och +15 inne URRRRRRRR. Så det var bara att sätta igång att elda för fulla muggar och gå ut och hämta ett gäng lådor med ved för det var dåligt med den varan inne.

Så har då dagen förflutit med städning av olika slag, konfliktlösning mellan mina barn, matlagning, eldning och en massa planering å skolans vägnar, så gick det med det slappandet!

Nu på eftermiddagen packade jag in Klara och hennes kompis i bilen och körde ner dem till Ärla för fotbollsträning, sedan for jag vidare för egen träning.
Linedance stod på programmet och det är ju så kul!!
Ännu en ny dans fick vi lära oss idag och vi slet verkligen med alla danser idag så svetten riktigt lackade. Efter ca 1,5 timmes dansande längtade jag hem till ett rejält kvällsmål och en varm dusch, men först var jag tvungen att ta mitt ansvar som kattvakt så jag åkte hem till Zorro och Selma och gosade lite med dem innan jag for hem.

Väl hemma tog jag mig den efterlängtade duschen och slog en pling till Jennie, vi skulle nämligen planera avfärden till Romme på fredag så nu har vi klarat upp den biten också! Ska bli så kul och mysigt att komma iväg med ett par tjejkompisar och bara mysa, åka skidor, äta gott och prata en massa skit :)

Har också fått glädjande nyheter ikväll! Äntligen verkar det stora och aldrig avklarade projektet ombygnation av badrum skönja en ände! Äntligen verkar toaletten vara på plats som den ska utan att läcka från ena eller andra hållet. WIIIIE för det!

Nej nu är det dags att gå till sängs, imorgon ska jag och Klara åka till stan och köpa den efterlängtade kameran och sedan ville hon ta en sväng på Tuna Park, själv är jag bara fattig chaufför...
Men men nu ska jag som sagt krypa ner i sängen med mitt nya nummer av Gudrun Sjöden (snygga men farligt dyra produkter) samt icke att förglömma värmen i mörkret min kära vetevärmare!

Natti natti!

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar