söndag 27 februari 2011

fram och tillbaka...

Så då har man varit på tur med ett par härliga tjejer! Vi åkte från Eskilstunatrakterna vid 17 tiden på fredagen och var åter i Eskilstuna vid 18 tiden så det blev i det närmaste en 24 timmars resa :)
Men jag var på resande fot under hela fredagen, först levererade jag två tjejer till mormor och fick njuta av min älskade mammas och systers sällskap. Jag fick hälsa på lillmissan som börjar bli stor och jag fick äta god mat!

Bild på kissemissan :)


Därefter bar det åter av till Barva för att hämta upp Jennie och sedan in till E-tuna för att hämta upp Frida. I E-tuna gjorde vi ett litet stopp och uträttade lite ärenden samt intog ett mellanmål.

Sedan bar det av uppåt landet, mörkt blev det och många mil är det men resan upp till vandrarhemmet gick förhållandevis bra, vi var dock inte framme förns vid 20.30 tiden och då hämtade vi bara ut nyckeln, dumpade av packningen och for iväg till närmsta samhälle för ytterligare en matbit!

Vandrarhemmet var en gammal skola och det var riktigt mysigt att gå genom korridorerna + lite igenkänningsfaktor från jobbet också.

Vi bodde i rum nr 6

I hallen stod ett glasskåp med gamla läromedel i...


På väg från rummet med bara ytterkläderna kvar att hoppa i.


Frukosten serverades från 7.30 så då var vi där och tankade på ordentligt med energi för en hel dag i skidbacken. Sedan packade vi oss ut i bilen och for till Romme, vi var lagom framme till när liftarna öppnade vid 9 tiden. Vi hämtade ut skidorna och sedan vart det åka av! Efter ett par provåk i barnbacken provade vi på mer och mer avancerade backar. Det är verkligen såååååååå GRYMT KUL att åka skidor!!!

Det var inte så soligt men humöret var på topp :)


Vy över Romme...


Vid 11.30 tog vi paus och åt lunch, portionerna var väl tilltagna!


Sedan bar det av i backarna igen och vi skidade på till runt 14.30, då hade Frida redan brutit tidigare för att hon hade ont i knäna. Själv började jag känna mig mör och så gjorde även Jennie. Därefter bar det hemåt, på vägen passerade vi en viss känd häst :)


Vi åt en matbit i Eskilstuna och for sedan hem, samtliga var nog ganska trötta och nöjda.

Idag har jag ännu en gång bestigit en häst, han heter Daniel och är en riktig goding, nästa vecka kommer jag troligen att få rida honom igen. Jag har också återförenats med mina älskade gullvippor igen! Tack snälla mamma och Janne för leveransen! Väl hemma efter ridningen försöker vi återkomma till vardagen för imorgon är det slut på ledigheten...

Åter till allvaret!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar