lördag 19 februari 2011

Lördagar...

Så då var man tillbaka vid sin kära blogg igen! Igår var en finfin dag som avslutades med först utbildning å jobbets vägnar och trevligt vinsällskap på kvällen. Någonting som var mycket tråkigt med gårdagen var dock att min assistent och goda vän Niina slutade, så efter sportlovet får jag ro skutan klass 1A själv vad det ser ut som. Undrar verkligen hur det ska gå med alla halvklasstimmar som jag har schemalagda...

Utbildningen (FRONTER) verkar bli superintressant! Igår var själva upptakten och sedan kommer vi att träffas ett antal gånger under våren och utforma hur själva programmet ska se ut. Jättespännande! Enda haken är det lilla problemet att jag inte har någon egen arbetsdator - JA det är sant! Vi lever ju bara på 2011 talet så sådana moderniteter har inte kommit oss på skolan till gagn än. Men men det får lösa sig i sinom tid.

I gårkväll kom Angelica över och drack vin, mycket trevligt tänk att det ska krävas ett tredje gången gillt. Detta vindrickande har varit inplanerat de sista tre fredagarna utan att vi har lyckats att träffas. Innan Angelica kom över så var ett par andra vänner hit på besök och de hela vägen från Vingåker! Det är alltid lika trevligt att träffa er Tina och Kent!

Idag har jag haft en riktig lördag... för er som inte vet vad en riktig lördag innebär så kan jag förklara det såhär:
1 Elda + hämta ved
2 Frukost
3 Elda
4 Jag började plocka med tvätten...
5 Började röja ur ett rum som hade hög explosionsrisk = överfullt av skit, prylar och mera skit...
6 Elda lite mer...
7 Disk...
8 Mera röj och mera elda...
9 Lite mat!
10 Vika tvätt
11 Elda
12 Damsuga
13 En välbehövlig kopp te och ett lika välbehövligt samtal med min älskade mamma <3
14 Ner till lilla Ärla för middagsinköp och filmhyrning. 
15 Den bakade potatisen är nu i ugnen, skagenröran och salladen väntar snällt i kylen och den förbannade DVDN vill inte fungera!!!

Så det återstår att se ifall vi får se på någon film, i så fall blir det Scooby Doo och därefter Trollkarlens lärling! Flickorna verkar än så länge nöjda, de hade allmän godisshopping i kiosken och klara har med en kompis hem som ska sova över.

Själv ska jag gotta mig med en desert som min älskade syster har lärt mig att göra, sockerfri och allt är den och väldigt god!

Grekisk eller turkisk yoghurt
Hallon
Kanel
Samt lite honung
MUMS!!

Men detta goda ska intagas först efter att middagen är avklarad :)
Sedan blir det förhoppningsvis film och imorgon är det dags att än en gång bestiga hästar i vinterkylan! Att bro på hästar så ett stort grattis till goá Jessica som idag äntligen fick sin efterlängtade häst!

Ses och hörs!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar