söndag 13 februari 2011

Att bestiga en häst del två...

Måste bara börja med att säga att pubaftonen igår var lika fantastisk som jag hade hoppats på! Tänk dig själv att samla många av dina närmsta vänner, inmundiga en och annan god dryck och dansa till riktigt bra musik kvällen lång! En riktig helkväll blev det, en riktigt stor bonus var att det serverades mat, min natchostallrik vid 22 tiden var grymt god! En annan riktig toppengrej med kvällen var musiken, det är sällan som man får chansen att dansa loss som på denna tillstälning och det är verkligen synd att det är så sällsynt för det är ju SÅ KUL!!!

Idag klev jag upp vid 8 tiden för att hämta Klara (som sovit borta under natten) och sedan sticka iväg till Lotta, hämta upp henne och fara vidare mot ridskolan. Termometern visade på -9 grader och det var milt sagt bitit i luften. Väl på plats slöt vi upp med mamma och sedan tog ridlektionen vid. Jag fick samma gnäggare som förra veckan, måste komma över föregående veckas mindre lyckade äventyr till häst.


Först skulle vi hämta häst i hagen, rykta, kratsa hovar, sadla, tränsa och BESTIGA!! Hon må se snäll ut men hon är stor, dryga 170 i mankhöjd, så man tänker sig för en extra gång innan man gränslar denna gnäggare. Denna gång skulle vi rida i paddock vi skulle öva på att göra volter och att göra halt, Sammantaget gick det helt ok men jag är fortfarande obekväm i min roll som ryttare. Får se hur det går nästa gång - jag avundas Lotta och Klara som vågade trava denna gång.

Sedan var det hemgång och firande av morgondagens 9 åring. Såhär snygg var hon i nya kläderna från mormor!



Fikat bestod av:


 Och...


Gästerna verkade nöjda och glada, det är som alltid trevligt att träffa sin kära familj och goda vänner. Tack för att ni kom och firade Klara hon blev så glad för sina presenter!

Nu har de sista gästerna åkt, jag bloggar för fullt men ska strax slå in lite paket inför 9 års dagen. Imorgon är det alla hjärtans dag, glöm inte bort att ge en extra puss eller lite extra kärlek till någon du tycker om!

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar