torsdag 31 mars 2011

jettlag here i come...

Urk och bläck... jag har verkligen inte varit mig själv sedan vi bytte till sommartid, tror jag har hamnat i kronisk halvkoma eller någonting i den stilen... men men så är det med livet vissa är pigga och andra... ja de är kroniskt trötta... och frusna... thats me :)

För utom att livet är allmänt trött och kallt så flyter det mesta på som vanligt, jobbet är lika kul som alltid, ungarna är glada och arbetsvilliga, Klara är på bättringsvägen, träningen gör en både varm och trött och linedancen är bara vansinnigt kul :) igår började vi fundera på uppvisningen den 27:e vi plockade ut olika danser som vi bör kunna??? och så tränade vi på som galningar... sååååå roligt och svårt!

Nu har jag bestämt mig för att träna in några danser med klassen som de kan dansa för föräldrarna på skolavslutningen, hoppas det går vägen, verkar som de flesta är på i alla fall :)

Idag har jag haft mina sista utvecklingssamtal, känns verkligen superskönt att ha dem ur världen även om samtliga har varit positiva!

Jag kom hem vid 17. 45 tiden och börnade igång med matlagningen... därefter gick jag in på bakningsbiten nästa vecka fyller Mandis 12 år och det ska så klart firas!

Med kladdkaka...

Och storfavoriten saffransskorpor!




Sådana skorpor är även jag förtjust i men jag ska försöka att vara ståndaktig och låta bli att frestas, snart är det påsk och då ska jag äta godis och annat gott. Blev dock extra sugen när jag bläddrade runt i Leila bakar och såg alla smaskiga recept på valnötstårtor, cupcakes och morotskaka!!! Jag vill också kunna glufsa ohämmat... men icke med denna kropp, nep den ska späkas :)

Men nu gó vänner är det dags för Moa att göra sorti mot sängen. Imorgon är det fredag och uppmed tuppen :)
Natti natti!

<3



1 kommentar:

  1. Okej, 2 timmar har jag legat här och läst din blogg. Jag har lixom glömt den och nu skulle jag läsa ett inlägg ikväll, men efter det valde jag ett till.. Sen hade jag plöjt igenom hela din Underbara blogg!
    Men.. Jag undrar.. Ett dygn här är på 24 timmar.. Hur många timmar har du egentligen.? Aktiv till tusen :)
    lova att inte sluta blogga :)

    SvaraRadera