lördag 19 mars 2011

lördag och helt slut...

Jag vet tame tusan inte vad jag gör om helgerna men att de far fram som jehun är det ingen tvekan om! Vaknande skapligt på morgonen och satte igång att färdigställa mitt mattetema för kommande vecka. Fyllde på med lite frukost vid 9 tiden och fortsatte att jobba ett par timmar till på projektet.

Sedan blev det utgång och jag halkade iväg på en dryga halvmilen promenad, underbart väder, taskigt underlag och trassliga tankar att brottas med... väl hemma satte jag mig på verandatrappen i solskenet och bara njöt av värmen. Efter en halvtimme eller så meddelade min mage att jag var hungrig, vilket innebar att det var dags att koppla på verkligheten och gå in och laga mat. Kycklingsås, ris och broccoli blev det och gott vart det, sedan har det varit disk, lite mer disk och ännu mer disk att ta hand om.

Vackra vinterdagar :)

Amanda kom hem och var lite halvsliten och ville ta sig ett bad, visst tyckte jag -Gör det du! Detta slutade dock i förskräckelse då det var stopp i silen och allt vatten for ut över golvet, jag försökte att rädda golvet från allt vatten men en stund senare när jag hade torkat upp allting och gick på toa på bottenvåningen så började det att DROPPA!!! AAAHHH!! Vi har en jäkla vattenläcka, satan i gatan!!! Jag har inte råd!! Vet inte vad jag ska göra??  SKIT SKIT SKIT!! Får verkligen hoppas att man får tag på en billig snickare på måndag så man får det fixat snabbt.

Till råga på allt skulle Klara ha kalas när man var sådär uppeppad... var tvungen att ringa till min älskade ventil mamma och yla lite TACK FÖR ATT DU FINNS MAMMA!

Sedan var det bara att ta sig samman, en skattjakt inomhus var önskad och en sådan gjorde jag, sedan kom kalsfirarna och jag startade hamburgerstekandet... det blev ett riktigt matigt kalas som avrundades med gömma nyckeln. De två tjejer som var kvar sist fick sig även ett redigt kuddkrig! (Självklart vann jag :)

Allt som allt vart det ett lyckat kalas och nu är jag en trött mamma...

Tror att det blir tidigt i säng ikväll ska ju upp på hästryggen imorgon igen :)

<3 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar