tisdag 15 mars 2011

en riktigt bra dag :)

Yes! Du såg rätt :) jag har haft en riktigt riktigt riktigt härlig och inspirerande utbildningsdag idag. Jag var i Södertälje inte långt ifrån Tom Titts och fick lära mig om fjärilars livscykel! Vår lärare var en jättehärlig tjej som hade sådan riktigt positiv utstrålning och så var hon självklart otroligt kunnig och positiv som extra bonus.

Det är så lyxigt att åka iväg en dag och bara träffa andra vuxna och få lära sig nya saker och inspireras! En annan del av dagen var att vi blev bjudna på frukost, lunch och eftermiddagsfika och hade ordentliga raster. Jag hann till och med gå en sväng i det vackra vädret på lunchen. När man är iväg och träffar andra vuxna så börjar man också fundera på varför man har valt att utbilda sig till det som man jobbar med? Jag måste nog fundera över detta val för det är himla kul att jobba med vuxna också, precis som det är med barn... någonting annat som jag har tänkt på dethär två dagarna är att jag skulle vilja så mycket mera! OCH jag frågar mig själv om och om igen varför låter jag dagarna rinna iväg? Ännumera rannsakan krävs i detta fall!

Utbildningen slutade med att alla fick en varsin bok, hade massor av anteckningar och hade fått en hel del konkreta arbetsmaterial att bita i! HÄRLIGT! Jag köpte även en jättetrevlig bok som jag tänker använda i engelskundervisningen, känns kanon!

Sedan bar det hemåt med min lilla fjärilslarv som heter Plutten, imorgon är det jobba som gäller. Men nu är det dags för en dusch för gympapasset var tufft!

Måste också rikta ett jättegrattis till min kära bror vars elever vann SM i en robottävling idag! Hipp hipp hurra till dig och dina elever! STOOOOOOR gulstjärna till er :) ni är så enormt duktiga!

Nej nu natti natti.
Ses och hörs!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar