måndag 21 mars 2011

sköna måndag :)

Så har då den nya veckan dragit igång!

Helgen avslutades med ridning i det vackra soliga vädret på en väldigt pigg och yster häst, jag han även med en härlig promenad i det vackra vädret. Peppade också igång Amanda kring ett av hennes skolprojekt så hon var extremt produktiv och jobbade som bara den under glatt kvitter :) snyggt gjorde hon det också så jag tyckte att när man gör ett så välgjort arbete så är det värt att få lite extra snyggt omslag på det hela. Jag letade fram en mapp som man kan bläddra i och ett gäng plastfickor att stoppa alla papper i, det blev så himla snyggt! Hon gjorde också en jättesöt serie som var jättekul att läsa!!

Även Klara hade en bra dag, duktig i ridskolan var hon och inga större utbrott blev det - SKÖNT!

Idag startade jag igång mitt matteprojekt, barnen har fått forma siffror och former i geobräden, vi har gått igenom klockans hela och halva timmar, gjort mattesagor och så har hela klassen fått uppskatta hur många gem som det finns i en burk! Vi har även arbetat med Guatemala idag, en ur fritidspersonalen var där i skol och samhällsinformationsutbyte och därför så behövde barnen få kunskaper kring Guatemala, jag försökte tillämpa storryline fast i mindre skala och trotts att jag startade igång både min egen och min kollegas klass samtidigt så fungerade det ok! Dagen gick fort i vanlig ordning, är så lyckligt lottad som har ett jobb som jag trivs med och härliga kollegor.

Nu till kvällen har det blivit matlagning (simplast möjligt) potatis- och purjolökssoppa. Efter maten var det tvätt och disk och läxläsning med Klara. Hann också med ett LÅÅÅÅNGT samtal med ÄLSKADE mamma <3 Du är BÄST!

Jag och Amanda kollade på Vetenskapens värld denna vecka handlade det om andra planeter i vårt solsystem och att många av dem är jordlika! Både jag och Amanda tycker att sådant är grymt spännande! På programmet pratade dom också om jordbävningen i Japan och tzunamisarna som har ställt till så mycket elende, samt att mer är att vänta, trist med dylika prognoser :(

Men men jag ska inte hänga läpp, istället ska jag hoppa i lopplådan för imorgon är det nya tag, känner mig så peppad :)

<3   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar