måndag 4 april 2011

som en ond spiral...

Just som en ond spiral känns det när jag inte får skriva i min blogg... visst är det löjligt, men det är så det känns.

Den här helgen har gått fort som  de alltid gör, lördagen spenderades med att spankulera omkring i morgonrock fram till 12, men så hade jag också sovmorgon till 10.15. Väl vaken låg jag och planerade lite jobb innan jag hasade upp och fixade frukost. Kokt ägg, te och keso och yoghurt - mumma! Sedan hängde jag tvätten och vädrade sängkläderna (fortfarande i morgonrocken :). Sedan gled dagen på och vid 17 tiden stack vi iväg till Jessica och hennes Nicklas som hade fest (han fylde 40 år). Det var en riktigt lyckad fest, trevliga människor, god mat och en massa dans till Hilstreetband (vilka i vanlig ordning var grymma). Vi kom hem vid 24.30 snåret.

Dagen där på var det upp vid 9 tiden. Jag och Klara skulle iväg till ridskolan, där det vankades teori och tömkörningslektion ROLIGT! Efter ridningen åkte vi förbi Willys och handlade en frystårta då pappa skulle komma för att fira Mandis i förskott. Väl hemma och med ett lass mat i magen hamnade jag och katten i halvkoma i sängen, det var grymt skönt att vila middag och sedan fanns det energi över till att skura muggen, dammsuga bottenvåningen, baka bröd, skura köksbord, diskbänk och spis osv... Sent om sider kom så pappa över och efter 30 minuter for han igen då han skulle hämta min lillebror Jack i Malmköping.

Idag vaknade jag och kände att det var skallebank väder, trotts detta så har dagen forsat fram, sista timmen tittade solen fram av och till när vi var vid bäcken vilket var en trevlig omväxling mot allt det mulna på sistonde. Sedan var det en hel del rättning, kopiering och planering innan jag kunde fara hem. Tjejerna skulle inte hämtas förns vid 19 tiden för de var hos en varsin kompis så jag hade inte bråttom hem, istället stannade jag vid Barvalappen och gick en promenad i vårsolen. Det fanns så mycket att titta på så jag var tvungen att hämta mobilen i bilen och fota lite!

Kolla in hängena på detta träd!


Gyllene tussar på marken!

Öppet vatten möter is :)

Efter denna härliga promenad for jag hem och lagade till mat, för enkelhetens skull blev det en rejäl omgång chilliconcarne...


Sedan bar det iväg in till Ärla för upphämtning av tjejerna, en rond med disken och tvätten har jag också gått och sagostunden har avklarats innan jag äntligen kunde landa här på min trästol för att skriva av mig en stund om detta liv som snurrar förbi i detta nu!

Hoppas jag snart hinner skriva igen!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar