torsdag 17 mars 2011

sova ska också var eviga katt!

Hejsan hoppsan! Så var man åter vid sin kära blogg igen, jag kom hem för en halvtimme sedan efter att först ha jobbat till 18.00. Det har varit en jättebra skoldag och barnen har jobbat superfint. Vi var på teater idag, jag kan inte påstå att jag var så imponerad av föreställningen men det är alltid välkommet med små avbrott i vardagen. På eftermiddagen kom min igelkottegrupp äntligen igång med deras läs- och skrivutmaning :) När så skolan var slut var det dags att ta tag i ett gäng utvecklingssamtal, fem stycken han jag med det sista avslutades 17.40 (samtliga gick jättefint) sedan var det lite rättning och förberedelser inför morgondagen.

Väl utkommen i friska luften och med vetskapen om att jag skulle hämta Amanda vid 19-tiden i Eskilstuna beslöt jag mig att ta en promenad. Vist är det fantastiskt! En promenad vid 18-tiden på kvällen :) det var kallt men härligt att sträcka på benen jag hade inte hunnit vara ute mer än max 10 minuter på hela dagen så det var verkligen välbehövligt!

Vinterland...

Sedan bar det iväg till Eskilstuna för att plocka upp Mandis och hennes kompis från teatern och sedan bar det hemåt. Nu är man trött så det förslår så ikväll blir det tidig sänggång! Så jag tänker göra som Lisa i Buller Byn sjöng...

"Nu lilla humla, nu ska du sova,
alla små ungar i sina sängar.
Å deras mammor å deras pappor,
alla ska sova för nu är det natt.
Sova ska också var eviga katt."

Natti natti!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar