måndag 14 mars 2011

Att bli utbildad...

Hej och hopp!
Igår var jag än en gång iväg till Hallmyra för att lära mig den ädla konsten utav ryttarskapet... väl på plats tilldelades jag samma häst som jag delat skräckupplevelse med mina två första gånger. Mycket svärande och ett antal protester senare satt jag på Gemmas rygg och vad hade jag, om inte roligt! Jag funderar på om det är något allvarligt fel på mig eftersom jag tycks ha gått och blivit hästbiten i 30 års åldern, men det enda som jag känner såhär i efterhand är lite träningsverk efter alla konster och teknikövningar vi fick göra på hästryggen under gårdagen! Det är helt enkelt VÄLDIGT KUL! Och jag tror jag till och med har blivit lite halvbotad mot jättehästar :)

"Lilla" Gemma

Efter ridningen for jag och Klara till Willys där köpte vi diverse prylar som var slut i kylskåpet, jag föll även för vårkänslorna och köpte påskliljor! Detta är inte första gången i år dessa känslor har fått råda, tidigare i veckan hängde jag ut tvätten och tänk, den torkade trotts att snön fortfarande stadigt ligger kvar på marken.

Tvätt i vintersnön!


Efter ridning och handlande åkte vi hem och lagade potatis- och purjolökssoppa - MUMS! Sedan var det lite fix och trix och en härlig dusch i nyrenoverade badrummet :) Efter duschen pratade jag en sväng med mamma och sedan var det dags att ta itu med rättningshögen... Sedan var det plötsligt kväll, tacos till kvällsmat och mitt efterlängtade Bones var en repris så det fick bli Solsidan istället!

Idag har det varit utbildning i den nya läroplanen på jobbet, den verkar jättebra och dagen har gått fort. Jag gick en härlig promenad (den första i gympaskor i år) med Birgitta och Solveigh på rasten.

Jag och Annelie har beslutat oss för att försöka vara miljövänliga en gång i veckan och sammåka, så det blev endel planerande och laminerande medan jag väntade min chaufför de sista timmarna, det är alltid skönt att hinna med lite eftersläntrande arbete. Gjorde också planeringen till min vikarie Tove (stackars Niina kunde inte komma då hennes dotter blivit akut sjuk och spytt och svimmat), imorgon ska jag nämligen iväg till Södertälje och ytterligare en utbildning!

Här hemma har jag haft riktig mystid med Klara och jag har beundrat hennes nya FIOL!! Som hennes pappa har köpt till henne, hur kan någonting så vackert låta så illa? Eller tjusigt också för den delen...



Nej nu är det dags att sluta, måste ju vara pigg och peppad imorgon när jag beger mig mot Södertälje!

<3

1 kommentar:

  1. Åhh! Underbart! Önskar vi bodde grannar så vi kunde ha häst ihop och turas om! Och ut å gå och träna ihop å allt sånt där som är en smärre omöjlighet på detta avstånd!

    Super härligt med påskliljorna, är så sugen på tulpaner men ekonomin sägher NEJ!Verkar segt att komma igåmng med någon form av inkomst också. Så säg till om jag får jobba som resurs i din klass, jag kommer PRONTO!

    Tufft med fiolen också, Julia kanske kan lära henne lite skills och trix på den, hon är ju rock`n roll på såna!

    Puss å kram, love you!

    SvaraRadera