fredag 18 mars 2011

fredagsmys eller??

Så då har man gjort fredag då, dagen har farit fram i vanlig ordning (trotts att jag sovit som en kratta i natt)! Klassen har varit riktigt pigg och produktiv trotts att det är fredag - HÄRLIGT! Vi började med en riktig städomgång och alla har fått sina bänkar genomgångna och ett helt lager med teckningar och ett och annat smått och gott har fått flyttat hem till deras mammor och pappor. Jag har Vargbröder som högläsningsbok och när jag läser är det knäpptyst det är en verkligen spännande bok.Efter rasten fick vi låna kanonen i min kollega Annikas klassrum och tittade på två faktafilmer en om hästar och en på engelska! På eftermiddagen han vi med läsprojektet, dokumentation av veckan och musik och rörelselek! När barnen gått hem för dagen samlade jag ihop diverse material och klurade på nästa veckas kommanden, jag tänkte nämligen göra en mattevecka med diverse klur, geobräder, mönster, mattesagor, klockan osv... ska bli kul och förhoppningsvis så är alla med på tåget!

Efter detta klurande for jag till Ärla för upphämtning av 9-åringen som ska ha kalas imorgon, sedan for vi vidare in till stan för diverse kalsshopping. Vi passade även på att ta en fika, Klara valde självklart ut den fetaste bullen hon kunde hitta och jag tog en smörgås med skagenröra- MUMS!

På vägen hem slog jag en pling till Mandis för att höra om jag skulle hämta upp henne hos hennes kompis men icke... det blev sova över för hela slanten. Väl hemma var det bara att kånka in allt vi handlat... sedan satte jag igång att röja jag har inte haft så mycket tid till övers i veckan så mitt möblerande har haft lite stiltje... Här kan skönjas lite av resultatet!




Hoppas bara att jag får till allting så att det tilltalar mitt "estetiska sinne", men det är nog att hoppas på förmycket :) har ju ett och annat rum till att ta tag i... + en familj som jobbar baklänges med hjälpsamheten mellan varven...

Nu ikväll har jag och Klara legat i soffan och glott på Lets dance hon har mer eller mindre legat på mig under tv-programmets gång, mellan varven glömmer hon bort att hon är en stor tjej. Den stora/lilla tjejen gav dock upp mot tröttheten vid 21 tiden så sedan fick jag husera ensam i soffan efter det.

Så jag har tränat mig i multisportens ädla konst... samtidigt som jag kollar på VH1 så facebookar jag, bloggar och tjattar med Amanda och hennes kompis Cornelia som också är ute på Facebbok... oj oj oj mitt barn börjar bli stort, snart 12 år!

Men nu tänker jag avrunda detta bloggande och se vilken låt som vinner den ärade titeln Best videos On VH1 sedan blir det sömn!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar