onsdag 9 mars 2011

sena onsdagar...

Ibland kan man verkligen ifrågasätta varför vissa dagar alltid känns längre än andra... denhär dagen liksom de flesta andra onsdagar är sådana för mig. Idag kom jag åter till arbetet igen efter att ha varit hemma med Klasrisen måndag + tisdag. Det första jag ser när jag kliver in i klassrummet är att vikarien har möblerat om, sedan var denhär dagen på minus. Bara av att se mitt kära klassrum omvandlat till en lektionssal på 40-talet gjorde mig gråtfärdig, sedan blev jag JÄVLIGT förbannad! Det är så fruktansvärt fräckt att komma in som vikarie i en klass i TVÅ dagar och bara ändra på hela arbetsmetodiken. Att sedan lämna det som man har gjort till andra att rätta till är någonting som gör mig vansinnig!

JA... det är möjligt att jag överreagerade MEN det är INTE ok.

På vägen hem från jobbet var jag tvungen att ringa till mamma och häva ur mig hela historien och min ilska! Tack och lov att jag har dig mamma! Min älskade pysventil i tillvaron <3

Jag plockade upp flickorna som kom gående från bussen och sedan for vi hem och åt lite mellis, hämtade in tvätten från torkvindan och sedan lade jag mig faktiskt på sängen i 30 minuter, man blir trött av att vara förbannad! Efter vilan blev det till att vika lite tvätt, ta en rond med dammsugaren och sedan sätta igång med maten...

17.10 for jag och Klara hemifrån hon skulle på fotbollsträning, jag till linedance! Tack och lov att man har roliga fritidsaktiviteter :) det är jäkligt svårt och vansinnigt kul att dansa! Det är också superkul att träffa sina goda vänner varje onsdag och bara vara med vuxna en stund!

Efter dansen for jag en sväng till ICA Maxi, där var det rea på kläder så ett par överdelar blev det :) det är ju after work på fredag och då vill man ju var fin! Men inte bara kläder utan även endel basvaror skulle införskaffas innnan jag hungrig som en varg kunde åka hem.

Nu har jag motat den värsta hungern på stången genom en apelsin, nötter och en smörgås så nu hägrar sängen! Natti natti!

ÄLSKAR APELSINER!!

 
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar