lördag 12 mars 2011

Dessa helger...

Ja då har det hunnit bli lördag natt... igår (fredag) vart en riktigt blöt tillställning! Vi på jobbet vart på after work det var väl ett 20 tal som slöt upp vid 17-tiden på Rogge i Strängnäs. Jag, Solveigh, Birgitta och Helen hade redan hunnit få i oss några glas innan vi for ner och väl på plats var det kompispriser på alla drycker så en och annan öl slank ner :)

Vi åt även mat och sjöng tillsammans med pianisten tydligen är det allsång varje fredag och det var mycket trevligt! Vid 21 tiden bestämde sig jag, Solveigh och Birgitta oss för att åka hem till Solveigh och snacka lite skit och dricka vin, det blev massor av snack och massor av... VIN :) Birgitta for hem med taxi vid 1 tiden och själv landade jag i sängen vid den tiden (ungefär... kan ha varit tidigare). En riktigt livad och rolig kväll blev det hur som haver!

Idag när jag och Solveigh vaknade var vi dock inte lika livade, törsten trängde på och huvudena och tröttheten talade om för oss att det varit en blöt kväll. Jag stannade kvar hemma hos Solveigh fram till 14 tiden det var riktigt skönt att bara slappa och prata med varandra i lugn och ro.

Sedan åkte jag till ÖB och köpte chips och nötter som vi och kvällens gäster skulle intaga under Melodifestivalentittandet. Väl hemma åt vi pommes och korv och sedan gick jag en promenad med hunden. Sedan satte jag igång att röja uppe i den möblerbara hallen. Det blir så snyggt!!

Vid 19 tiden kom Jennie, Robert, Evelina, William och Thor över och vi snackade och kollade på mitt "göra om" projekt. Jag har den stora glädjen av att ha en möbelfixare till vän så de möbler som jag och Magnus funderat på vart vi skulle göra av erbjöd hon sig att ta emot! TACK! Precis när dom skulle åka hem efter en jättemysig kväll, lilla Eric Saade vann och allt så kom jag på att vi har ett köksbord som hon kan ta också när hon ändå ska hämta de övriga möblerna. Så nu ikväll har jag och Magnus börjat röja ut lillrummet som ska stylas om till ett retrogästrum och monterat ner det omnämnda köksbordet. Vi har även börat städa upp i misären som rummet har varit i (en slags avdumpningsplats för div skit) och det börjar faktiskt att arta sig, bokhyllan är på plats och gästsängen är ihopmonterad och bäddad! 

Men nu gott folk är det dags för sängen, imorgon är det hästbestigning som gäller, hoppas vädret blir fint!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar