söndag 6 mars 2011

det var den helgen de...

Jaha ¨då var det plötsligt söndagkväll och jag ställler mig frågande till var den här helgen tog vägen?? Idag klev jag upp skapligt eftersom stallet hägrade, väl på plats var det bara att gå ut och hämta sin tilltänkta häst men före det passade jag och Klara på att spana in en liten gullig lammunge :)



Även denna ridlektion fick jag rida på Daniel, han är otroligt snäll och är läskigt snabb på att trava! Vi fick rida jättelänge idag och det var KUL!! Vi fick prova på massor av olika saker ex volter, trava, zickzack mellan koner, stå upp i stigbyglarna och hålla balansen mm.

Efter ridlektionen for jag och Klara till Jysk för att spana in resårbottnar men de var alldeles för dyra för min smak så jag måste lösa problemet på ett annat sätt...

Väl hemma visade det sig att det äntligen hade blivit resultat på toalettrenoveringsområdet så jag har haft piffning nu på kvällen :) YES!!






Så äntligen är den i det närmaste fulländad!! WIIIIIE!!

På eftermiddagen har det även skruvats soffbord och dagbädd samt skruvats upp ny gardinstång och bytts gardiner, det låter kanske som att det har hänt mycket och ändå känns det som den mesta tiden går till att bara städa, diska, tvätta och laga mat. Vill ju hinna så mycket mer!!

Middagen som bubblar på spisen tacosoppa!


Det blev en sen middag och sedan testade Amanda Klara och mig i vilken sorts ryttartyper vi är i ett av hennes tester från KP. Jag blev den förvirrade ryttaren?? Tog mig tydligen oftast upp på hästen så jag kom bakofram!! Så kan det gå... jag kände faktiskt inte igen mig :)

Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp te och kolla på ett av de nya avsnitten av Bones, imorgon blir det åter till jobbet!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar