måndag 7 mars 2011

vaba = röja = sant!

Japp idag har jag varit hemma med Klara som är lite risig i magen. När man plötsligt får en extra dag i veckan hemma så är det bara att utnyttja den till MAX!! Jag började med att faktiskt göra någonting så soft som att läsa ut en bok som länge legat brevid sängen och och väntat på att bli slutläst. Därefter ville Klara höra en saga och sedan var det bara att sätta igång...

Så idag har det tvättats, strukits gardiner, tvättats fönster, dammsugits, diskats och planterats om blommor och hur ser det då ut här hemma? Ja... inte är det vacker men på sina ställen är det på G!

Har pratat lite med älskade mamma också och fick då reda på att min stackars sjuka syster hade fått åka till akuten för att hon är så dålig :( stackars Erica. Massor av krya på dig pussar önskar jag dig och en stor bukett med tulpaner!



Mamma här kommer också ett försök till en förtydligande bild av hur konsollerna sitter...



Jag blir hemma imorgon också så det är bara till att fortsätta röja efter att jag har skjutsat Mandis till bussen imorgon bitti.

Nu på kvällen efter att ha ätit middag (mandelfisk och potatismos) hade jag och tjejerna filmmys och kollade på en Scooby Doo film, sedan var det dags att stoppa Klara i säng. Tänk att alla dagar bara susar förbi, det är inte klokt! Jag och Mandis har strökollat på NCIS samtidigt som datorn har surrat framför näsan :)

Men nu ska jag nog ta fjärren och börja seriössappa!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar