måndag 28 mars 2011

Vilken blåsning...

Åh äntligen åter vid kära bloggen! Har haft en helskön helg med mina kära brudar Malin, Frida och Marré! Det började dock lite snopet... en riktig blåsning gick vi på... vi satt nämligen i väntsalen äntligen återförenade efter en lång tids separation för vissa av oss, vi skulle få vänta i ett par timmar på att få stiga på båten när de plötsligt ropas ut att man kan få gå ombord tidigare! Jippie tänker vi och går mot den speciella ingången där man ska få kliva på. Där fick vi lägga upp alla våra saker på ett rullband, sedan scannades sakerna i en maskin. Väl igenom kontrollen kliver vi ut i samma väntsal??? Va? Vad hände? Vi blev blåsta, Marrès vin blev beslagtaget och allt detta för att vi var så ivriga att få komma ombord... vilka fula fiskar... snopna och både nedslagna och fulla i skratt lommade vi oss iväg till serveringen dår vi sedan spenderade resten av vår väntan på att bli ombordsläppta.

Väl på båten var det full rulle, god mat (älskar förrätten), superbra band, väldigt trevligt sällskap och mycket dans och skratt. Sent blev det också vi kom i säng vid 5 tiden och gick upp klockan 8. Dag 2 spenderades till största delen med att se på karraoken, alla som deltog var oförskämt duktiga.

Tack snälla tjejer för en underbar helg! Den behövdes verkligen!

När jag kom hem och träffade Klara så tyckte jag att hon var värre än på lördagen så idag har jag vabat halvdag, vi har varit hos doktorn och det blev konstaterat att hon har en infekterad/inflammerad lunga så nu äter hon penicelin, hon fick också superstark hostmedecin och en salva mot sina exem i armvecken. Efter att ha köat i 100 år på appoteket och hämtat ut medicin för dryga 500:- så for vi till mitt jobb, där avslutade jag skoldagen med min och min kollegas klasser medan Klara var kvar inne i klassrummet och tog det lugnt.

Klara var så duktig och hjälpsam hon soterade pennor, gjorde iordning våran lantgårdsby och klippte ut fyra kortlekar till klassen att använda imorgon! Själv hade jag två jättebra utvecklingssamtal, sorterade massor av papper, hämtade pärmar, kollade mailen osv...

Sedan bar det hemmåt, där var det bara att börja elda och efter lite ärtsoppa så var det dags att ta tag i helgens försummelser så nu har jag skurat bänkar, spis och bord, tagit en rond med disken och tvätten samt som min kussin Åsa brukar säga en vals med dammsugaren... har också pratat med älskade Mandisen som slappade på sitt rum, sedan har hon härjat runt på facebook medan jag gjorde mitt.

Och nu är jag altså här... strax är det dags för sängen och imorgon blir det jobba heldag. Klara ska åter till skolan och jag tillbaka till jobbet. Har ringt och pratat med hennes lärare om att hon inte får anstränga sig ex gympa, springa, cykla osv (enl. doktorn) men Klara vill verkligen tillbaka och hon är pigg så när som på hostan. Även jag vill åter till min skola!! Ska bli skönt att få lite rutiner igen efter allt vabande på sista tiden!   

Men nu hägrar sängen!
Natti natti!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar