måndag 18 april 2011

och ännu mera födelsedagar...

April är en riktig "fylla år månad". Idag stod Magnus födelsedag på agendan och svärföräldrar, svärmormor, svåger, svägerska och barnens kusiner har varit här och firat. Men innan vi kunde fira loss så var det självklart en nya arbetsdag som stog på schemat.

Klassen har varit superduktiga och skött sig exemplariskt hela dagen, måndag till trotts :) de arbetar på så fint och alla är så glada i det vackra vårvädret, vi avslutade med att gå en härlig promenad i solskenet alla friska förstaklassare gick detta innebar en hög utav 32 ungar!

Efter skolans slut var det dags för diverse planering, kopiering, röjning och arbetande vid datorn innan jag kunde åka hem till mina påsklovsfirande flickor. Väl hemma var det bara att klura ut dagens middag - grillat kött, ris och grönsaker. När jag precis hade tänt grillen kom svågern och svägerskan vilket innebar sällskap medan jag grillade köttet! Jag har den stora turen att min svägerska har påsklov denna vecka så hon erbjöd sig att baka åt mig inför onsdagsfikat som jag ska bjuda på! Tack snälla Sussie!! Det hade blivit bra snärjigt att få till fika när jag inte ens har mjöl hemma...

Dagens fika var bland annat kladdkaka.


Sedan har det pratats och fikats loss och nu är det kväller. Trodde ett tag att jag inte skulle kunna blogga för datorn hängde sig men det redde upp sig TACK OCH LOV!

Nu ska jag avsluta detta bloggande och hoppa i säng tidigt - skönt!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar