lördag 30 april 2011

att fira valborg...

så har ytterligare några dagar rullat på utan att ge några luckor över till att sitta vid datorn och dröna bort lite tid...

På torsdagen fördelade jag min tid mellan Amanda och Klara i skolan. Jag sjöng med Klara på musiken och lyssnade på Amanda när hon hade gitarrlektion, efter lunchen informerade jag och Klara om ryggmärgsbrock och sedan skrev barnen veckobok Klara har verkligen en supertrevlig klass!

När skoldagen var slut skjutsade jag hem Klara till hennes kompis Sara. Därefter blåste jag hem och packade jag skulle nämligen hem till min syster för att därefter åka vidare till hennes träningslokal och prova på zumba som jag så länge velat testa! Självklart var det som jag misstänkte riktigt riktigt roligt :)

Efter passet for jag hem till älskade mamma och blev bortskämd med te, yoghurt, smörgås och eget rum med uppbäddad säng! LYX!! Hemma hos mamma hittade jag en träningstidning där det fanns ett steg för steg program i hur man ska bli en uthållig löpare... så nu ska jag testa och se om jag verkligen kan komma över min anti-spring mentalitet!! Gjorde första steget igår och det gick helt ok!

Idag har jag lurat i trädgården på förmiddagen, fick hjälp av Magnus med att fylla jord och sand i drivbänkar och potatisen är satt, så imorgon ska här sås!

Vid 12 skulle jag hämta Klara som hade övernattat hos en kompis, när jag ändå var på vägarna och for passade jag på att svänga förbi hos Klaras kompis Sara. Saras mamma har nämligen kläckt fram kycklingar till oss och de är ljuvligt söta och mindre än en vecka gamla <3

Sååååå söta!!


Tänk att (nästan) alla djurbarn är så himla söta!

Efter att små pippina hade blivit installerade var det dags att laga lite mat och förbereda inför kvällens gäster med bakning, skalning, hackande, sallads-skärande osv... plötsligt var klockan 16.35 och jag hade fortfarande inte kommit i duschen (gästerna skulle komma 17.00 då skulle grillen vara tänd). En snabbdusch, lite maskara och blingbling och jag var redo att ta emot Jennie, Robert, Evelina, William och Thor vid 17- tiden OCH jag hade hunnit tända grillen!

Det blev en mycket trevlig kväll med god mat och en över sötsliskig tårta... (enligt min smak).


Vid 20.30 tiden bar det av ner till Ärla där majbrasan redan var tänd och den värmde gott!! Fyrverkerierna var vackra och många och samtliga Ärlabor hade gått man ur hus så barnen hade glada dagar och for runt och härjade med sina kompisar :)

Väl hemma önskar jag att jag hade haft några goda vänner med mig hem som jag hade kunnat sitta och prata skit med och druckit ett och annat glas vin, det är inte roligt att göra sådant ensam så då hoppar man över...

Vill också skänka en tanke till min älskade första katt Whim som skulle ha blivit 22 år idag om hon fortfarande levde hon blev hela 19 år och var en god och trogen katt puss till dig Whimsan!

Nu är klockan mycket och imorgon är det dags för en ny rond på hästryggen, natti natti!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar