söndag 17 april 2011

Im back... :)

Yes så har det varit söndag hela dagen. Klev upp vid 9 och väckte Klara, frukost och sedan iväg till ridskolan för ytterligare en lektion! Idag fick jag rida på Ticky en jättesnäll och mysig häst som gärna galopperade när vi skulle trava och lunkade när vi skulle skritta.

På hemvägen var jag och Klara in i diverse butiker men den ända vi handlade i var Willys där allmän påfyllning av frukt och korv med bröd stog på schemat. Tjejerna börjar nämligen sitt påsklov denna vecka medan jag får vänta ytterligare en vecka så det stod enkel tillagningsbar mat på listan nu när de kommer vara ensamma hemma.

Därefter for vi hem, efter maten tog jag ett ryck i trädgården trotts att jag skulle vara lugn... hämtade även massor av ris så nu har vi påskat till det både ute och inne!




När jag var hemma hos mamma igår blev jag inspirerad av några tovade ägg som hon hade pyntat med hemma i ett av sina fönster så medan Klara målade med oljefärger på verandan så plockade jag fram all min ull och filtnålar och gjorde några provägg. Under tiden som vi jobbade lysnade vi på en ny favoritskiva (enl. mig och tjejerna) Lady Antebellums Need You Now, 12 av 12 låtar fick MVG!  

Så här blev resultatet av mina ägg!


Efter diverse tovande var det dags att tända i grillen, idag satsade jag på lite tjockare korvar! Och till efterrätt blev det mumsiga maschmallows :)

Korvar på min egenbyggda grill!


Mumsigt eftertugg!


Klara var mycket nöjd över dagens middag och dessert!


Även Amanda var på topp efter maten!


Sedan var det dags att ta en omgång med tvätten innan jag kunde landa i TV-soffan för ett nytt avsnitt av Bones och nu sitter jag här och skriver för fulla muggar! Det är så härligt att våren äntligen är här :)

Men nu är det dags att hoppa i säng, imorgon bär det iväg till jobbet igen!

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar