lördag 23 april 2011

SOOOOOOL :)

Det är ju helt underbar :) tänk att det har varit högsommarvärme hela dagen ca 30 grader på verandan HÄRLIGT!! Vattnet är på god väg att fylla upp poolen och jag har varit till Löta (trädgårdscentrum) och handlat penseér, påskliljor, jord och lite annat, man fick ju passa på när man levererade ner en påskkärring till Ärla.

Min kära pool för några somrar sedan, ren och fin och min vilda badbuse innan hon lärde sig simma!


Väl hemma har jag och Mandis slappat i solen, ätit gooood mat bestående av varmrökt lax, potatis, romsås och sallad! Verry nice :) vidare har vi konkat runt på diverse utemöbler och självklart planterat de nyinköpta växterna. Jag har även passat på att röja upp på verandorna och på balkongen, hade även ett städryck på morgonen och röjde av golvytorna och damsög både på över- och undervåningen så nu ser det riktigt presentabelt ut!

Vid 17 tiden for jag åter ner till Ärla för att hämta upp en färdigpåskad kärring, sedan for vi hem och åt lite potatis- och purjolökssoppa innan det var dags att fara till familjen Norlin-Karlsson för trevligt födelsedagsfirande av Robert och William som fyllt och fyller år. Tack snälla Jennie för gott ficka och trevligt sällskap!

Fina familjen Norlin-Karlsson på Thors dop!


Imorgon bär det åter av till stallet denna gång står körning på schemat - spännande!! Efter ridningen bär det av till älskade mamma för att fira lite påsk, där ska jag och tjejerna övernatta i gäststugan på gården. Även Erica och Krille ska komma över så god mat och trädgårdsbestyr står på agendan, samt lite sol :) ska dock undvika allt som har med tändare och tändstickor att göra!!

Natti natti!

<3 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar