onsdag 6 april 2011

12 års firande och annat smått och gott

Yes så har man då officiellt en 12 årig dotter :) På morgonen var det upp vid 6 som vanligt, men där slutade likheten idag skulle det nämligen firas 12 års dag med frukost på sängen och paketöppning! Så efter diverse rumsterande på övervåningen och väckning av 9 åringen tassade vi ner och fixade frukost till födelsedagsbarnet, tände ljus och satte igång sångstämbanden.

Amanda fick en ny cd-skiva, en bok Vampyrologi, helfigursspegel, armbandsur och bokstöd till hennes bibliotek/rum. Ett paket har inte kommit med posten än :( men hon verkade väldigt nöjd, speciellt boken och klockan föll henne på läppen och cd-skivan har gått varm nu på eftermiddagen.

Efter födelsedagsfirandet och intag av frukost bar det iväg till jobbet, där visade det sig att både min kollega Annika och min assistent Tove var sjuka så idag har jag roddat klassen på egen hand - det börjar bli en vana. Det har flutit på bra dock och på eftermiddagen fick jag 1,5 timmes planering medan barnen var i skogen. Denna tid var välbehövlig då fick jag chansen att skriva ytterligare ett par IUP:er, skrivläxor och informationsbrev hem till föräldrarna!

Sedan bar det hemåt för upphämtning av flickorna som kom med bussen. Väl hemma åt vi ett snabbt mellanmål och sedan bakade jag två sockerkakor som Amanda fick i uppdrag att vakta medan jag tog en promenad i vårsolen.

Tussilago och nässelfjärilar fanns det i massor idag...


Det är så härligt med smältvatten i dikena :)


En liten (stor) fjärilslarv.


Snäckorna har kommit fram...


Videkissarna är så söta!



Efter promenaden var det dag att börja laga mat, önskemål från födelsedagsflickan var pizza så pizza fick det bli! Medan degen stod på jäsning passade jag också på att ta en rond med dammsugaren och röja lite allmänt.

12 åring i bakartagen! Mamma fick vara assistent :)






Sedan var det fika-förberedelser inför stundande gäster...

En improvicerad tårta.




Jag tog också kort på födelsedagsflickan med den för dagen nya boken, som redan är utläst!


Min vackra skrutta!
Sedan kom gästerna och det blev en massa fika och prat :) presenter var pengar och ett vackert halsband! 

Nu är vi ganska trötta och nöjda med dagens göranden, det blir tidigt i säng i kväll. Natti natti gott folk :)

<3

1 kommentar:

  1. Stora fina tjejen! Det låter som en kanonfin dag! Kramis

    SvaraRadera