tisdag 3 maj 2011

Full rulle...

Så då var man än en gång vid sin kära blogg! Påsklovet är slut och jag red i söndags (sååååååå kul)! Efter ridskolan var jag och tjejerna hembjudna till fina familjen Herbst på fika. Det är alltid lika trevligt att komma över och hälsa på :) denna gång bjöds det inte bara på fika utan även på en liten hönsmamma till våra kycklingar!


De små fjunen börjar redan bli stora, tyvärr hade en av dem dött idag på dagen så Klara har varit helt förkrossad :(
Familjen Herbst hade inte bara höns utan en och annan kanin och anka också såhär söta är deras miniankor... idag en vecka gamla.


Igår började skolan igen och det var jättekul att träffa klassen efter en och en halv vecka ifrån varandra, det blev dock ett kort återseende då jag idag har varit på utbildning hela dagen. Utbildningen handlade om FRONTER systemet och dess uppbyggnad och vi som var där idag har fått nosa på olika flikar och användningsområden. Det är aningens klurigt men systemet är med största sannolikhet mycket bra när man får kläm på det! De är lyxigt att var iväg och vara i vuxenvärlden ibland tänk jag fick både för- och eftermiddagsfika och lunchrast!

Sådana serverades på eftermiddagen (chokladmuffins)!


Nu ikväll har jag varit iväg och gympat, det varlite segt på slutet då mina benmuskler var slitna av ridning på söndagen och joggning igår så imorgon blir det vila! Det bär också av till jobbet för en ny arbetsdag med dessa goa ungar och eftersom det är onsdag så innebär det kort dag + att Amanda ska följa med mig och vara praoelev...

Så dags att sluta!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar