onsdag 4 maj 2011

dubbel intervju...

Så har då onsdagen kommit och gått...

Idag hade jag en liten praoelev med mig till jobbet. Amanda har varit superduktig och till stor hjälp hela dagen. I skolan har vi till stor del haft engelska och på eftermiddagen hade vi utetimme och Amanda lärde bägge klasserna en lek som heter Flaggan det var en riktigt avancerad lek så alla barn var sysselsatta i nästan en timme och när vi avslutade var många både trötta och törstiga.

Efter skolan blåste vi hem för att hämta Klara med kompis som kom med skolbussen, därefter hem och lite mellisintag, jag unnade mig 20 minuter i sängen medan Amanda intervjuade mig om läraryrket (en del av praon) sedan tog jag en rond med diskmaskinen, bänkar, bord och skåp fick sig en rond med disktrasan innan nästa intervjuare dök upp... denna gång handlade det om ekosystemtjänster (intervjuade gjorde en av Amandas kompisars pappa). Intervjun tog 30 minuter och det var verkligen intressant att analysera hur man jobbar och varför man gör som man gör.

När Larsa hade farit hem så var det matlagning som gällde och därefter satte jag och Amanda oss ner för att jag skulle förbereda matteläxor och Amanda hade sett en notis i Läseposten om att man kunde anmäla sig som bokrecensent till tidningen. Amanda gjorde ett jättebra jobb med att sälja in sig själv så jag hoppas det går vägen för min älskade bokmal/hippie!



Nu är det dock dags för mig att sova, imorgon står det linedance på schemat för mig, Amanda har gitarr- och teaterlektion och Klara fotboll... hua bua hur ska detta lösas??!!

Men men allt går!
Natti natti!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar