tisdag 31 maj 2011

fem dagar ledigt :)

Pris ske gud snart är det fem hela underbara lediga dagar med sovmorgon på schemat!

Dagen började med att vi vaknade 6.45 efter att samtliga väckarklockor försökt påkalla vår uppmärksamhet i nästan en timme!!

Efter en rekordsnabb uppstigning, påklädning och fukostintag så han vi faktiskt till både buss och jobb i tid... lite WOW-faktor är det allt!

Sedan har dagen flutit på vi håller på och avslutar alla arbeten som inte är avklarade, vissa jobbar med bokstäver, andra med matematik, ytterligare några skriver sagor osv... vi har även finslipat på linedancen nästa vecka är det ju uppvisning både för skolan och för föräldrarna. Dansen sitter bättre och bättre men mellan varven snubblar vi över varandras fötter :) hur som helst så är barnen jätteduktiga! Sång har varit en annan del av dagens program och även den går bra!

Eftermiddagen innehöll APT och därefter blåste jag in till Strängnäs för att köpa linser, grönsaker och tights till döttrarna. Sedan bar det hem där matlagning stod på programmet, innan Klara äntligen kunde ta sig en första ridtur på hemmaplan på sin egen häst! Bisse som hästen heter var vi och hämtade igår och jag mistänker att hon kommer att gå varm så länge som hon passar för Klara att rida. Hästen är väl inte direkt i tipp-toppform så på slutet av rundan tyckte hon att det blev aningens mycket, så då la hon i handbromsen... men men snart kommer hon vara i form för liknande rundor och mer därtill!

Ett annant komiskt inslag under ridturen var att Amandas katt följde efter oss under nästan hela rundan och jamade uppfordrande att vi var på väg åt fel håll, hon vimsade till och med runt hästens ben!

Klara på provtur hos farmor innan Bisse fick flytta hem!


Sedan har jag hunnit slänga barn i säng och inse att jag var helt förbi av trötthet när jag stod i duschen, nu sitter jag här men det är också snart slut - precis som jag!

Natti natti!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar