fredag 3 juni 2011

sköna juni :)

Är det inte underbart så säg med juni!! Långa dagar, korta nätter och idag härlig sommarvärme!
De sista dagarna har forsat fram i samma vanliga hektiska tidsrytm. Klara har ridit och spelat fotbollsmatch (ivrigt påhejad av mamma) igår rymde hästen och alla gick man ur hus för att försöka hitta henne. Hästen hade rymt till en granngård ca 5 km bort, Klara fick leda henne hela vägen hem så både barn och häst var rätt slut!

De sista dygnet så har det börjat kläckas små kycklingar hos vår ruvhöna, fem centimeter höga är de och svart/gula.

I dag intervallsprang jag hem till Jennie där min cykel har stått och väntat på mig i en vecka. Amanda hakade på på cykeln! Väl hemma hos Jennie beslutade vi oss för att ta en gemensam tur in till Eskilstuna... sagt och gjort, hem på hojen, i med maten, en dusch och sedan redo för stan!

Det blev lite små shopping till Mandis och lite gott på Systemet till mig, sedan var det roliga slut och hemfärden påbörjades.

Nu sitter jag med en cider, solen gassar in genom balkongdörren och jag har precis läst ett ilsket mail från en DUM fotbollssammankallar morsa!! Denna morsa gjorde mig riktigt ilsk, men jag ska försöka att strunta i detta mail (har gett ett sakligt svar) och ska istället försöka njuta av min cider och av att jag har sovmorgon imorgon :) ska också på en härlig fest!! Ska bli så kul :)

Nu ska jag smutta vidare på min dryck!

Ha det gott!

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar