måndag 6 juni 2011

pooldopp och hamburgerservering...

Yes... tiden snurrar på i vanlig ordning. Det har varit fantastiskt väder och igår när vi var på besök hos mamma så tog jag mig mitt första dopp i sjön för i år!
Det var så mysigt att träffa mamma (händer alldeles för sällan) man känner sig alltid ompysslad när man är där och det känns som att det alltid har tänkts till en gång extra inför att vi ska komma vad det gäller mat och fika osv... Älskar dig mamma <3

När vi kom hem från mamma så var det dags för Klara att ta en tur på en väldigt pigg Bisse, Bisse hade fått vila någon dag så hon var på hugget och ville rida betydligt mer än vad vi hade planerat!

Idag var det upp tidigt med klockan, Klara skulle ha fotbollsmatch och jag skulle servera hamburgare. Jag kan inte direkt påstå att jag var så peppad inför att svetta bort hela dagen (9-14.30) brevid en fotbollsplan men dagen har flutit på över förväntan bra. Många trevliga och glada människor har man mött och jobbat med och jag han till och med kika en stund på Klara när hon var i aktion på fotbollsplanen!

Min fotbollsbrud!



Efter matchen fick Klara följa med Sara och hennes mamma och syster och bada medan jag jobbade vidare ett par timmar till...

När jag kom hem hade jag bara en tanke i skallen - pool - samma tanke hade Amanda och hennes kompis Sofie för de plaskade runt för fullt!


Det var grymt skönt att bada och bli lite nedkyld efter dagens svettande i solen... efter bad och dusch satte jag igång och förbereda inför att våra gäster skulle komma över på grillning, jag bakade blåbärspaj, gjorde ungsstekta potatisklyftor, vitlöksbagueter, sallad osv bara för att så småning om inse att inga gäster skulle dyka upp... trist att de inte ens kunde höra av sig!

Med andra ord blev det mycket mat över till oss och BLÅBÄRSPAJ :) jag tog mig till och med en mallibu att smutta på medan jag umgicks lite med mitt stora älskade barn!

En drink :)


En skruttfia :)
  

Medan jag hängde med Mandis så rastade Klara Bisse på ett lite okonventionelt sätt...


Efter en stund tröttnade Klara på att gå runt med hästen och valde i stället att lifta :)


Jag är ju jag så efter lite fika och drink kommer ruelsen över att jag inte sköter mig som jag ska, VARFÖR kan jag inte låta bli detta sötslisk? Har jag fått någon sommarsjuka? Hur som haver så tog jag mig en rejäl cykeltur som jag avrundade med att rensa ogräs i trädgården i nästan en timme, jag bör nog sova gott trotts en skalle som bara blir knäppare och knäppare!

Natti natti!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar